00:43

1403/02/19

پمپ آب صدا میده ولی نمی چرخد؟ بررسی و ارائه راه حل

پمپ ها پس از نصب ممکن است براساس استفاده ای که از آن می شود دچار آسیب شود برخی مواقع ممکن است پمپ صدا بدهد اما کار نکند در ادامه به بررسی این مشکل می پردازیم.

پمپ آب به علت استفاده مداوم ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که برخی از آن ها به راحتی قابل حل بوده و برخی مشکلات به نیروی متخصص و تعمیرات اساسی است. در کل رعایت نکات اصولی در نگهداری پمپ هزینه تعمیر و نگهداری آن کاهش می یابد.

در زیر لیستی از این دلایل را برای شما آورده ایم تا بررسی کنید پمپ شما شامل کدام یکی از آنها است تا به سوال پمپ آب صدا میده ولی نمی چرخه پاسخ دهید:

 

  1. می تواند  مشکل از سامانه برق رسانی باشد و سوییچ کردن سیستم الکتریکی پمپ باشد. یکی از دلایل این است که برق در محدوده ولتاژ مناسبی به پمپ نمی رسد. از جهتی ممکن است سیستم برقی پمپ به درستی انجام نشده است.
  2. لوله ورودی آب را بررسی کنید، ممکن است ورودی آب به پمپ دچار گرفتگی یا ورودی کم داشته باشد و به همین دلیل پمپ به درستی کار نکند.
  3. اگر مشکلی در سیستم برق رسانی و ورودی آب ندارید اما همچنان پمپ صدا دارد اما کار نمی کند باید مشکلی برای قطعات پمپ بوجود آمده باشد مانند شفت پمپ، مشکلی در طبقات، پمپ طبقاتی، شفت یا پذوانه های پمپ بوجود آمده باشد.
  4. استفاده از پمپ های که لوازم و قطعات آن در ایران باشد می تواند در مواقع بروز مشکل برای شما مناسب باشد چرا که اگر این قطعات در ایران نباشد ممکن است گران یا سخت بتوانید پمپ طبقاتی خود را درست کنید. برای مثال پمپ طبقاتی گرانفارس در ایران تولید می شود در نتیجه تعمیر کار حرفه ای، نصاب و قطعات آن به راحتی یافت می شود.
  5. پایین بودن سطح اب در مخزنی که پمپ از آن آب دریافت می کند می تواند این مشکل را بوجود بیارود و در واقع اب مورد نیاز تامین نشود.

در بسیاری از مواقع باید حتما از یک متخصص و تعمیرکار جرفه ای برای نصب و پس از آن بازدید دوره ای توسط فرد حرفه ای انجا شود تا هزینه های تعمیر و نگهداری آن کاهش یابد. به ویژه پمپ طبقاتی و پمپ های حرفه ای تر که اگر یک اشتباه انجام شود ممکن است آسیب به آن برسد.

شما تجربه ای از این اتفاق دارید؟ با ما در کامنت ها در میان بگذارید.

این مطلب به روز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن