در این مسابقه حسن یزدانی با دیوید تلیور یک صحنه بحث برانگیز داشت که داورها ابتدا 4 امتیاز به حسن یزدانی دادند اما با درخواست چلنج مربی آمریکایی نظر داوران برگشت و امتیاز به نفع تیلور برگشت و نتیجه 5 بر سه شد.
شاید همین تصمیم در ادامه نتیجه بازی را رقم زد. بعد ماسبقه با توجه به اهمیت این مسابقه در جهان کشتی، فدراسیون جهانی تصمیم هیئت ژوری را توضیح داد.
سایت اتحادیه جهانی کشتی امروز با انتشار صحنه آهسته این حرکت جنجالی حسن یزدانی روی تیلور دلیل تغییر تصمیم هیئت داوری را این طور بیان کرد: “پس از بررسی انتقادی از این صحنه، هیئت داوران تصمیم گرفتند که کشتی گیر قرمز(حسن یزدانی) با وجود اینکه مجری فن بود، هنگامی که کُنده را کشید در لحظه (مماس شانهها) دست خود را باز کرد اما کشتی گیر آبی(تیلور) در ادامه حرکت را کنترل کرد.”
در ادامه داورها ایرانی نیز در مورد این صحنه اظهار نظر کردند و آنها نیز این تصمیم را درست اعلام کردند:
ناصر فروتن، رییس اسبق کمیته داوران فدراسیون کشتی:
به نظر من رای هیات ژوری درست بود؛ تیلور آغازگر حمله بود و تا آخرین لحظه دو خم یزدانی را در اختیار داشت. یزدانی در حالت بحرانی قرار گرفت و ناچارا اقدام به کنده کشی کرد که شانههایش به تشک چسبید؛ طبق قانون ۴ امتیاز به اتک(حمله) کننده یعنی تیلور و ۲ امتیاز به یزدانی درست بود.
مهدی آقاولی، داور بین المللی کشتی ایران:
به نظرم هیات ژوری به درستی رای داد؛ باید بدون تعصب نظر دهیم که داوران اشتباه رای دادند که با چلنج مربی آمریکا هیئت ژوری به درستی رای داد. دو خم حسن دست تیلور بود، او از ابتدا مجری فن بود و تا آخر هم دستش باز نشد. در ادامه خود تیلور هم در حالت خطر یا به پل رفت و در انتها تیلور به پشت حسن رفت و امتیاز در این حالت به این صورت است که ۴ آبی، ۲ قرمز و ۱ آبی میشود که هیئت ژوری به درستی رای داد.
محمد رحیم پور داور کشتی ایران:
بررسی و کارشناسی صحنه مشکوک کشتی پهلوان یزدانی و تیلور، نشان میدهد که طبق قانون مربوط به حمله و ضد حمله، زمانی که مهاجم یعنی دوبنده آبی دو خم را در اختیار دارد و اجرای فن میکند، از ابتدا تا پل رفتن حریف به هیچ عنوان دستهایش باز نمیشود و جهت اجرای مهاجم تغییر نکرد، یعنی از سرپا قرمز را به پل زد و ۴ امتیاز به آبی تعلق میگیرد. سپس با توجه به اجرای مدافع در حالت خاک سایه پل رفتن باند آبی، ۲ امتیاز به قرمز تعلق میگیرد. در ادامه چون دو کشتی گیر به حالت نرمال پ سرپا برنگشتند و دوباره باند قرمز خاک شد، پس ۱ امتیاز به آبی تعلق میگیرد؛ در نتیجه ابتدا ۴ امتیاز آبی، سپس ۲ قرمز و نهایتا ۱ آبی.