06:17

1403/02/19

تغییر نام کشور هند به باهارات یا بهارات

نام کشور هند در تغییری بهارات که نام هندی، هند است تغییر می کند.

داستان از آنجا شروع شد که  نخست وزیر هند در دعوتنامه اجلاس سران بیست بجای هند از بهارات استفاده نمود. پس این اقدام واکنش افراد داخلی این کشور را به همراه داشت.

 

برخی تغییر نام های تاریخ:

  • حبشه به اتیوپی
  • سیلان به سریلانکا 1972
  • زئیر به جمهوری دموکراتیک کنگو 1960
  • برمه به میانمار 1989
  • ولتای علیا به بورکینافاسو 1984

 

بهارات نام هندی کشور هند هست متن  زیر به نقل از یورونیوز آمده است.

 

در دعوت نامه شام که از سوی دروپادی مورمو، رئيس جمهوری هند برای رهبران خارجی حاضر در اجلاس گروه ۲۰ منتشر شده از او به عنوان «رئيس جمهوری بهارات» نام برده شده است. خانم مورمو هم مانند مودی عضو حزب حاکم بهاراتیا جاناتا است. هرچند جایگاه ریاست‌ جمهوری در هند بیشتر تشریفاتی است و قدرت عملا در دست نخست وزیر است اما به هرحال نام او به عنوان رئيس جمهوری در پای دعوتنامه‌ها برای رهبران خارجی آمده است.

چندین نفر از وزرای  حزب حاکم بهاراتیا جاناتا یا همان BJP از این اقدام تقدیر کردند اما در مقابل رهبران مخالف به شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

این اقدام در بحبوحه گزارش هایی صورت می گیرد که دولت در حال بررسی تغییر نام کشور به صورت رسمی به بهارات است.

همه وب‌سایت‌های رسمی هند هنوز از اصطلاح «دولت هند» استفاده می‌کنند و خانم مورمو همچنان در X یا توئیتر سابق به عنوان رئیس‌جمهور هند شناخته می‌شود. با این حال در ماه‌های اخیر زمزمه‌های زیادی از سوی گروه‌های هندو رادیکال برای تغییر نام هند به باهارات شنیده شده است.  روز سه شنبه، چندین سیاستمدار BJP از این اقدام استقبال کردند و آن را یک لحظه افتخار برای کشور خواندند.

امریت کال که به زبان ساده به «عصر طلایی» ترجمه می‌شود، اصطلاحی است که نخست‌وزیر و دیگر مقامات دولتی برای اشاره به سال‌های منتهی به سال ۲۰۴۷ که هند ۱۰۰ ساله می‌شود، استفاده می‌کنند. آنها می‌گویند تا آن زمان هند یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان خواهد بود.

این اظهارات با واکنش تند رهبران اپوزیسیون روبرو شده و حزب BJP را به یکجانبه‌گرایی و مصادره کشور متهم کرده‌اند.

مانوج جا، یکی از رهبران حزب راشتریا جاناتا دال که از مخالفان حزب حاکم است در توییتی نوشت: «شما نمی‌توانید نه هند و نه بهارات را از ما بگیرید.»

هند قرار است روزهای ۹ و ۱۰ سپتامبر میزبان نشست گروه ۲۰ باشد که در دهلی برگزار می‌شود. گروه ۲۰ شامل ۱۹ کشور دارای بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان به علاوه اتحادیه اروپا است. در حال حاضر هند ریاست گروه ۲۰ را برعهده دارد که سالانه بین اعضا به صورت چرخشی تغییر می‌کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن